محصولات چاپ لیوان
زمان تحویل / نوع لیوانماگ سفیدماگ دسته رنگیماگ دسته قلبیماگ حرارتی
فوری (3ساعته)140.000 تومان160.000 تومان160.000 تومان190.000 تومان
معمولی (3روزه)100.000 تومان120.000 تومان120.000 تومان130.000 تومان
سفارش چاپ عکس روی لیوان

چاپ عکس روی لیوان؛ ساده، ارزان، جذاب

فهرست مطالب

در اینجا به سراغ یکی از محبوبترین محصولات چاپی حال حاضر آمده ایم؛ چاپ روی لیوان!

چاپ عکس روی لیوان به دلیل شاخصه هایی که دارد کاربرد فراوانی در این صنعت پیدا کرده است. از جمله دلایل محبوبیت چاپ روی ماگ می توان به شخصی سازی کاملا دلخواه مطابق سلیقه شما اشاره کرد؛ نوشیدن یک لیوان قهوه در لیوانی با طرح دلخواه شما واقعا جذاب نیست؟ یا شعر و نوشته مورد علاقه خودتان را با چاپ لیوان داشته باشید. همچنین می توان به بحث تبلیغاتی چاپ لیوان اشاره کرد؛ اینطور می توانید لوگوی شرکت یا مجموعه خود را با چاپ عکس روی لیوان در مدل های مختلف لیوان داشته باشید. و مورد جذاب تر اینکه حتما برای همه ما پیش آمده که دنبال ایده برای هدیه دادن مناسب هستیم؛ قطعا چاپ روی لیوان انتخاب مناسبی برای این مورد است. در ادامه این مقاله به بررسی جوانب مختلف این محصول یعنی چاپ روی ماگ می پردازیم.

چاپ عکس روی لیوان بر روی چه ماگ هایی انجام می شود؟

چاپ روی لیوان با تعداد بالا
چاپ روی ماگ تصویر بچه
چاپ عکس روی لیوان
آماده سازی لیوان برای چاپ

ماگ سفید 

اولین و پرفروشترین نوع از چاپ لیوان، ماگ سفید می باشد. این لیوان مصداق واقعی سادگی در اوج زیبایی است! هزینه چاپ روی لیوان سفید پایین تر از سایر گزینه ها است و از نظر کیفیتی تفاوتی با دیگر موارد ندارد؛ تنها به خاطر سادگی و طرح اقتصادی تر می باشد.

  • مزایا: قیمت اقتصادی و به صرفه، کیفیت چاپ بالا، عدم محدودیت در رنگ و طرح
  • معایب: فقط برای بعضی سادگی بیش از حد دارد!
چاپ لیوان دسته رنگی

ماگ دسته رنگی

نوع دیگری از چاپ ماگ که شباهت بسیاری به مورد اول دارد. این لیوان از نظر اندازه کاملا هم سایز با ماگ معمولی بوده و تنها تفاوت آن در رنگی بودن دسته و داخل آن است. اگر از نظر قیمتی بررسی داشته باشیم می توان گفت اختلاف چشم گیری با ماگ معمولی ندارد و تنها کمی بیشتر است.

مزایا: قیمت مناسب، کیفیت چاپ بالا، قابلیت هماهنگی طرح یا نوشته با رنگ دسته، نامحدود در انتخاب طرح و رنگ

معایب: مشکل خاصی نمی توان برای آن شمرد!

چاپ ماگ دسته قلبی

لیوان دسته قلبی؛ محبوب قلب ها

می توان اینطور گفت که در حقیقت این لیوان تکامل دو ماگ قبلی و نسخه بروزرسانی شده آنهاست! ماگ دسته قلبی دقیقا همان ابعاد لیوان سفید را دارد، همان دسته و داخلِ رنگیِ گزینه دوم تنها با این تفاوت که دسته آن از گرد و ساده به مدل قلبی تغییر حالت داده است. قطعا این مدل تفاوت و جذابیت بالاتری برای هدیه دادن نسبت به گزینه های قبلی دارد.

  • مزایا: تفاوت قیمت پایین، خاص و متفاوت تر بودن، بی نهایت طرح و رنگ
  • معایب: دسته مقاومت کمتری نسبت به دسته های گرد دارد
چاپ لیوان حرارتی

ماگ حرارتی یا لیوان جادویی؟ مسئله این است!

و اکنون می رسید نوبت به محبوب دلها؛ ماگ حرارتی

به جرئت می توان گفت محبوب ترین و جذاب ترین نوع چاپ عکس روی لیوان مربوط به لیوان حرارتی یا همان لیوان جادویی می باشد.

ماگ حرارتی چیست؟

این لیوان دارای روکش کاملا مشکی می باشد. وقتی چاپ روی لیوان انجام شود، به محض برخورد لیوان با هرگونه گرما از جمله آب جوش، چای و… لیوان تغییر رنگ داده و طرح روی لیوان ظاهر می شود. به همین جذابی!

چرا ماگ حرارتی؟

این یک لیوان معمولی نیست! چون به محض حرارت دیدن تازه رنگ آن ظاهر می شود به آن لیوان حرارتی می گویند.

پس لیوان جادویی چیست؟

لیوان جادویی در حقیقت همان ماگ جادویی یا ماگ حرارتی است؛ در بازار و بین مردم گاها با این اسم معروف شده است.

مزایای چاپ لیوان حرارتی (جادویی)

  1. جذابیت بالا
  2. تفاوت و خاص بودن
  3. غیر تکراری بودن طرح 
  4. نداشتن محدودیت در طرح و رنگ

معایب چاپ لیوان حرارتی (جادویی)

  1. نسبت به گزینه های دیگر قیمت بالاتری دارد
  2. به دلیل رنگ مشکی روی آن امکان رنگ پریدگی در صورت ضربه وجود دارد
چاپ لیوان

کاربردهای چاپ روی لیوان چیست؟

خیلی از نکات چاپ لیوان گفته شد، اما میرسیم به کاربردها و مصارف مختلف و متنوع چاپ روی لیوان؛

برندینگ و تبلیغات: مسئله ای که برای خیلی از شرکت ها و هلدینگ ها می تواند پر اهمیت باشد همین مسئله برندینگ است. چاپ لوگوی شرکت یا مجموعه شما روی لیوان از مواردی است که به همبستگی کاری بین کارمندان و همچنین دیده شدن و اهمیت برند شما کمک شایانی می میکند. برای مطالعه و کمک بیشتر در زمینه تبلیغات برند میتوانید به صفحه چاپ بنر مراجعه کنید.

ایده های شخصی: حتما برای شما خیلی فرق دارد لیوانی که در آن می نوشید یک طرح بی اهمیت و دور از علایق شما داشته باشید یا اینکه چاپ روی لیوان شما چیزی باشد که به آن علاقه دارید؛ مثل یک تصویر خاطره انگیز، شخصیت مورد علاقه شما، یک نوشته جالب و طنز یا حتی یک طرح انگیزشی جذاب

هدایای تبلیغاتی: کاربردی که از چندین سال پیش تا الان بارها استفاده شده است. شما می توانید از چاپ ماگ برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنید. فرقی ندارد که یک مغازه کوچک هستید یا یک شرکت بزرگ؛ این هدیه تبلیغاتی می تواند تاثیر زیادی در دیده شدن کسب و کار یا برند شما داشته باشد. فرقی ندارد که این لیوان را به یک مشتری وفادار خود هدیه دهید یا به تعداد زیادی از مراجعه کنندگان؛ در هر صورت چاپ روی لیوان کارکرد برندینگ برای شما خواهد داشت.

کادو به دوستان و عزیزان: این گزینه را دست کم نگیرید؛ هدیه دادن یک لیوان به عزیزانتان با عکس آنها برای آنها حتما دوست داشتنی خواهد بود. حتی می توانید عکس سریال مورد نظر آنها یا یک جمله و تصویر طنز و با نمک را برای چاپ روی لیوان انتخاب کنید. پس معطل نکنید، همین الان برای چاپ عکس روی لیوان اقدام کنید.

به قول گفتنی؛

ماگ‌های چاپی سفارشی ما برای مناسبت‌های مختلف ایده‌آل هستند. آن‌ها را در رویدادها ارائه دهید یا برای کارکنانتان چاپ کنید تا برند شما را به نمایش بگذارند! همچنین می‌توانید از آن‌ها برای نمایش طرح‌های منحصر به فرد خود استفاده کنید. همین حالا مجموعه‌ی ما را بررسی کنید.

چاپ عکس روی لیوان چه مراحلی دارد؟

از اینجا به بعد بررسی مراحل چاپ روی لیوان را مدنظر داریم. لازم به ذکر است که ما تنها نکات مربوط به چاپ سابلیمیشن را که کاربردی تر است و در چاپ مدرن یاس از آن استفاده  می کنیم، بیان خواهیم کرد.

  1. مرحله اول: مثل همیشه، اولین کار انتخاب طرح و یا تصویر و یا نوشته و عکس شما برای چاپ روی لیوان است. در انتخاب خود به این نکته توجه داشته باشید که سابلیمیشن از لحاظ رنگ و طرحی محدودیت خاصی ندارد.ضمنا امکان طراحی لیوان در مجموعه برای کسانی که طرح آماده لیوان ندارند فراهم شده است.
  2. مرحله دوم: انتخاب نوع لیوان دومین کار شماست. کمی بالاتر تمامی ویژگی ها و نکات لیوان را ذکر کردیم. فقط کافیست با توجه به کاربرد خود آن را انتخاب کنید.
  3. مرحله سوم: فایل یا تصاویر خود را برای همکاران ما ارسال کنید. امکان سفارش چاپ عکس روی لیوان به صورت پیام رسان ها و یا سفارش آنلاین در سایت چاپ مدرن یاس فراهم است.
  4. مرحله چهارم: بعد از چاپ لیوان کافیست هماهنگی های لازم جهت دریافت محصول را انجام دهید. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که می توانید سفارش چاپ لیوان خود را به صورت فوری (3 ساعته) و یا معمولی (3 روزه) انجام دهید.
چاپ روی لیوان

تاریخچه چاپ لیوان

بد نیست برای اطلاعات بیشتر و کامل حول بحث چاپ عکس روی لیوان به مطالبی درباره تاریخچه این موضوع بپردازیم. طبیعتا از دوران باستان و گذشته های بسیاری دور اطلاع دقیقی در دست نیست منتهی واضح است که نهایتا چاپ روی لیوان و ظروف در حد نقاشی با دست بر روی آنها و کشیدن اشکال بسیار ساده بود است. با گذشت زمان در حد فاصح حدودی قرون وسطی لیوان و ظروف مدرن تر و اشکال و تصاویر با رنگ بر روی لیوان کشیده می شد. اما با انقلاب صنعتی و در عصر جدید به سبب اختراع ماشین ها ودستگاه های مختلف جرقه ای در صنعت چاپ ماگ به راه افتاد و در حقیقت می توان گفت ابتدای راه چاپ لیوان به صورت تیراژ و با دستگاه ها و ماشین آلات حرفه ای چاپ در تعداد بالا بود.

از چاپ سیلک اسکرین تا روش های جدید تر مثل تامپو و امروزه با پرینت یا همان سابلیمیشن شاهد تحولات بزرگ در چاپ عکس روی ماگ هستیم.

روش های چاپ عکس روی لیوان 

  • چاپ لیوان با روش سابلیمیشن: این روش پرکاربردترین بین سایر روش ها می باشد. با چاپ سابلیمیشن امکان پرینت گرفتن هر نوع طرح و رنگ دلخواهی بدون محدودیت بر روی لیوان هست. در این طریق ابتدا عکس مدنظر شما برای چاپ روی لیوان با پرینتر مخصوص سابلیمیشن پرینت گرفته می شود. سپس بر روی لیوان با چسب مخصوص حرارتی چسبیده می شود و در انتها در دستگاه مخصوص حرارتی قرار می گیرد تا طرح مدنظر بصورت کامل بر روی آن چاپ شود.
  • چاپ ماگ با روش سیلک اسکرین: این روش بنا به دلایلی محبوبیت بالایی ندارد. سیلک اسکرین مناسب طرح های تک رنگ و ساده بدون جزئیات بوده و مناسب تعداد بالا می باشد. به دلیل نیاز به شابلون برای هر طرح مجزا خیلی کاربرد بالایی ندارد. مراحل آن به این شکل است که شابلون مدنظر ساخته می شود سپس با رنگ مخصوص بر روی لیوان کشیده می شود.
  • چاپ عکس روی ماگ با روش تامپو: چاپ تاپو یا Pad Printing که روشی نیمه صنعتی و کاربردی برای سطوح مسطح و غالبا غیر مسطح می باشد. این چاپ نیز نسب به روش سابلیمیشن دارای محدودیت در رنگ بوده و مناسب چاپ لیوان با تیراژ بالا و طرح محدود از حیث رنگی می باشد.
  • چاپ لیوان به روش کوره ای: این روش غالبا برای لیوان های مشکی و تیره کاربرد دارد و بعد از چاپ طرح مدنظر روی لیوان درون کوره گذاشته می شود تا کاملا به سطح آن بنشیند. 
اطلاعات بیشتر درباره چاپ لیوان

ما در چاپ مدرن یاس سفارش شما را زیر 2 ساعت (کمترین زمان ممکن) چاپ و آماده تحویل میکنیم.

تمام سطح روی لیوان بجز دو سانتی متر از هر طرف دسته لیوان امکان چاپ دارد.

لیوان جادویی یا همان ماگ حرارتی دارای زمینه مشکی است که در صورت ریختن مایع گرم، طرح چاپ شده روی آن ظاهر و مشخص می شود.

بله ؛ حتی روی یک عدد لیوان هم چاپ انجام می شود.

قیمت این محصول به تعداد آن(هر چه بیشتر،قیمت پایین تر)، نوع لیوان، مدت زمان آماده سازی( دو ساعته و سه روزه) و خدماتی مثل طراحی بستگی دارد.